Big Data Analytics in the Business Networks: An Analyses under the Industry 4.0 Perspectives

  • Author
  • MARCO AURÉLIO FRAGOMENI
  • Abstract
  •  

    Abstract. This research study intends in an exploratory way to understand the operational management of big data analytics technology in a company centered on Organizational Theory. This approach seeks to fill the gap in the literature on the subject and present management mechanisms that can guide the use of big data analytics in a company. The use of the industry 4.0 segment intends to enhance the study developed since in this manufacturing model there is a large use of digital technologies which produces huge amounts of data that are the base raw material of big data analytics technology. The conclusion of the study showed that the management of big data analytics from an organizational perspective leads to two complementary types of employment. As the main contribution to organizational theory, the study allowed to systematize the operational management of the big data analytics technology in manufacturing companies of industry 4.0.

     

  • Keywords
  • big data analytics, business network, industry 4.0, operational management.
  • Modality
  • Comunicação oral
  • Subject Area
  • Empreendedorismo, Startups e Inovação (Pleno)
Back Download
  • Administração Pública, Governo, Estado e Sociedade e Terceiro Setor (Pleno)
  • Empreendedorismo, Startups e Inovação (Pleno)
  • Ensino-Aprendizagem, Pesquisa e Formação Didático-Pedagógica de Professores em Administração (Pleno)
  • Estratégia
  • Estudos Organizacionais (Pleno)
  • Finanças (Pleno)
  • Gestão de Pessoas (Pleno)
  • Marketing (Pleno)
  • Operações e Logística (Pleno)
  • Gestão Socioambiental (Pleno)
  • Administração da Informação (Pleno)
  • Produtos Técnicos e Tecnológicos: Projetos Transdisciplinares (Pleno)
  • Casos de Ensino (Pleno)
  • Administração Pública, Governo, Estado e Sociedade e Terceiro Setor (Júnior)
  • Empreendedorismo, Startups e Inovação (Júnior)
  • Ensino-Aprendizagem, Pesquisa e Formação Didático-Pedagógica de Professores em Administração (Júnior)
  • Estratégia (Júnior)
  • Estudos Organizacionais (Júnior)
  • Finanças (Júnior)
  • Gestão de Pessoas (Júnior)
  • Marketing (Júnior)
  • Operações e Logística (Júnior)
  • Gestão Socioambiental (Júnior)
  • Administração da Informação (Júnior)
  • Produtos Técnicos e Tecnológicos: Projetos Transdisciplinares (Júnior)
  • Casos de Ensino (Júnior)

Comissão Organizadora

  • Manolita Correia Lima (ESPM)
  • Maria Carolina Conejero (FEI & ESPM)
  • Edson Sadao Iizuka (FEI)

 

Comissão Científica

  • Adrian Kemmer Cernev (FGV EAESP)
  • Aline Mariane de Faria (FEI)
  • Ana Paula Bauer (FAETERJ)
  • Andres Veloso (FEA-USP)
  • Carolina Machado Saraiva (UFOP)
  • Dafne Oliveira Carlos de Morais (FEI)
  • Deborah Zouain (UNIGRANRIO)
  • Elisangela de Jesus Furtado da Silva (FDC - Fundação Dom Cabral)
  • Francisco Barone (UFF)
  • Gabriel Machado Braido (UNIVATES)
  • Isabela Regina Fornari Müller (ESAG/UDESC)
  • Isnard Marshall Jr (FGV)
  • Jaqueline S. Rosa (UFRR)
  • Jairo de Carvalho Guimarães (UFPI)
  • Jussara Goulart da Silva (UFU)
  • Luciel Henrique de Oliveira (PUC MG)
  • Marcio Cardoso Machado (UNIP)
  • Maria Laura Ferranty Mac Lennan (FEI)
  • Martin Jayo (USP)
  • Nério Amboni (ESAG/UDESC)
  • Rafael Guerreiro (UFU)
  • Ricardo Machado (FGV)
  • Sandra Garcia (UNIR)
  • Silas Mendes (UFMG)
  • Talita de Oliveira Trindade (Ibmec/RJ)
  • Thiago Henrique Almino Francisco (UNESC)