IX BRAINCOMS - Brazilian International Congress of Medical Students

IX BRAINCOMS - Brazilian International Congress of Medical Students

Breaking the Glass Ceiling in Medicine

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Abstract Submission

Paper information Submission period
11/01/2020 until 26/06/2020
Information

[PORT] Informações Gerais

 - Leia com atenção as seguintes informações;

 - Os trabalhos com preenchimento incompleto dos critérios listados a seguir não serão revisados.

  1. Todos os resumos devem estar em inglês
  2. Os resumos devem ser enviados eletronicamente usando a ferramenta “Submission of Papers” que pode ser encontrada no site: https://doity.com.br/ix-braincoms-brazilian-international-congress-of-medical-students/artigos. Resumos enviados por e-mail não serão aceitos.
  3. A fim de apresentar um resumo, o autor apresentador deve ser registrado e deve participar no Congresso (os certificados são impressos com o nome do apresentador como o nome principal; todos os outros nomes serão mencionados como co-autores).
  4. Um apresentador pode apresentar no máximo 2 trabalhos. No entanto, pode ser listado como co-autor em vários trabalhos.
  5. Resumos originais de pesquisa serão aceitos, bem como revisões de literatura, relatos de casos e estudos de meta-análise.
  6.  Os resumos serão analisados ??pelo Comitê Científico e pelos Coordenadores Científicos (compostos por renomados professores da Escola Paulista de Medicina - Universidade Federal de São Paulo e de outras instituições de renome), que elegerão os melhores trabalhos para serem aceitos.
  7. Os autores participantes serão constantemente atualizados sobre seu status (em processo / aceito / rejeitado), bem como a data e a hora da apresentação por e-mail.
  8. Se seu trabalho for aceito, poderá ser selecionado para pôster ou apresentação oral. Os três resumos originais mais bem avaliados de cada área (exceto extensão), excluindo relatos de casos, serão selecionados para apresentação oral e não participarão da sessão de pôsteres. No entanto, se você foi aprovado para Apresentação Oral, você também deve trazer um cartaz para que ele possa ser exposto (não apresentado) nas seções do pôster durante o congresso.
  9. Os resumos são restritos a 4000 caracteres e não devem conter tabelas ou gráficos. Qualquer informação além dos 4000 caracteres não será enviada ao Comitê Científico. Atenção ao número de caracteres, caso contrário seu resumo pode ser enviado de forma incompleta.
  10. O resumo deve ser estruturado nas seguintes seções:
  • Título
  • Nomes dos autores (último sobrenome seguido de nome. Exemplo: CARVALHO, J.J. - Unifesp)
  • Nome do apresentador (como aparecerá no certificado)
  • Resumo - 500 caracteres
  • Objetivos - 500 caracteres
  • Métodos - 1000 caracteres
  • Resultados - 1000 caracteres
  • Discussão / Conclusão - 1000 caracteres

Se você enviou um relato de caso, atenção com algumas diferenças . Um relato de caso deve conter as seguintes seções :

  • Título
  • Nome do autor e instituições
  • Resumo / Fundo - 500 caracteres
  • Apresentação do caso - 500 caracteres
  • Foco e avaliação diagnóstica e terapêutica - 1000 caracteres
  • Acompanhamento e resultados - 1000 caracteres
  • Discussão / Conclusão - 1000 caracteres

APRESENTAÇÃO DE POSTER

• Recomendamos a dimensão do pôster  90cm (largura) x 120cm (altura).

• O cartaz deve ser  escrito e apresentado em inglês, caso contrário, não será considerado.

• O título e os autores devem aparecer no topo do cartaz.

• Sugerimos o uso de um tamanho de letra legível e visível a uma distância de 2 metros.

• O tempo determinado para sua apresentação é limitado a 7 minutos. Um membro da equipe de avaliação de trabalho irá notificá-lo quando o tempo restante for de 1 minuto. Após a apresentação, haverá uma discussão de 3 minutos com o professor responsável por avaliar seu desempenho.

• Certifique-se de que sua apresentação contém: introdução, objetivos, métodos, resultados, conclusão, discussão, perspectivas futuras e referências.

• No momento do registro, você receberá algumas instruções importantes sobre o local do seu cartaz.

 

APRESENTAÇÕES ORAIS

• Você terá 10 minutos para apresentar sua pesquisa se for selecionado para a Apresentação Oral.

• Você será informado por um membro da equipe avaliadora quando houver apenas um minuto restante. Após a apresentação, haverá uma discussão de 5 minutos, conduzida pelos professores avaliadores.

• Todas as apresentações devem ser escritas e apresentadas em inglês.

• Sua apresentação deve incluir:

  • Título (incluindo autores e afiliações)
  • Introdução (propósito ou hipótese)
  • Objetivos (sua motivação para conduzir esta pesquisa)
  • Métodos (uma breve introdução sobre sua metodologia)
  • Resultados (um resumo dos seus resultados)
  • Conclusão / Discussão (explicação clara dos resultados e suas implicações)
  • Perspectivas futuras (próximas etapas do seu projeto)
  • Referências

• Sua apresentação deve ser salva em formato PowerPoint (lembre-se de salvar em .ppt e .pptx) e um formato PDF, caso a apresentação de slides do PowerPoint não funcione.

• Pedimos a gentileza de nos enviar sua apresentação pelo e-mail: braincoms.scientific@gmail.com e também entregar sua apresentação, em formatos PowerPoint e PDF, em USB Flash Drive, no momento do seu cadastro, no primeiro dia do Congresso (13 de Agosto, quinta-feira, pela manhã).

 

Algumas dicas:

• Pratique sua apresentação.

• Não exceda o tempo estipulado.

• Seja claro e objetivo, use seu tempo com sabedoria.

• Seja visual e oralmente participativo.

• Verifique gramática, ortografia e layout de cada slide.

• Certifique-se de que cada slide não esteja cheio de informações visuais ou de escrita.

• Gráficos, tabelas e gráficos devem ser claros e fáceis de entender.

• Responda às perguntas de maneira calma e não condescendente.

• Certifique-se de que sua apresentação transmita sua mensagem fundamental aos seus ouvintes.

 

  Critérios de Avaliação dos Resumos

  1. Novidade/ Originalidade/ Inovação do trabalho (0-10);
  2. Metodologia adequada para objetivo proposto (0-10);
  3. Análise de dados e resultados (0-10);
  4. Conclusões: Fundamento, coerência, discussão e novas perspectivas (0-10);
  5. Relevância e utilidade do tema apresentado (0-10);
  6. Qualidade de redação e organização do texto (0-10);

 Nota: Média = Total/6

 

[ENG] General information

- Read carefully the following information.

- Papers that do not meet the requirements listed below will not be reviewed.

  1. All abstracts must be writing in English
  2. The abstracts must be sent online using the “Submission of Papers” tool that can be found in the following link: https://doity.com.br/ix-braincoms-brazilian-international-congress-of-medical-students/artigos. Abstracts sent by e-mail will not be accepted.
  3. To submit an abstract, the author must be registered and must participate in the Congress (the certificates are printed with the presenter author's name as the main name; all other authors will be mentioned as co-authors).
  4. One presenter can only present 2 scientific works maximum. However, he or her can be listed as a co-author in many scientific works.
  5. Research’s original abstracts will be accepted, as well as literature reviews, case reports and meta-analysis studies.
  6. Abstracts will be analyzed by the Scientific Committee and by the Scientific coordinators (renowned professors from the Paulista School of Medicine - Federal University of São Paulo and from other renowned institutions), who will choose the best papers to be accepted.
  7. Participating authors will be constantly updated on their abstract status (in process / accepted / rejected), as well as the date and time of presentation by email.
  8. If your abstract is accepted, it may be submitted for poster or oral presentation. The three top-rated original abstracts per área (except Extension), excluding case reports, will be selected for oral presentation and will not participate in the poster session. However, if you have been approved for Oral Presentation, you must also bring a poster so that it can be displayed (not presented) on the poster sections during the congress.
  9. Abstracts are restricted to 4000 characters and should not contain tables or graphics. Any information longer than 4000 characters will not be sent to the Scientific Committee. Pay attention to the number of characters, otherwise your abstract may be sent incompletely.
  10. The abstract should be structured in the following topics:
  • Title
  • Author’s names (last name followed by name. Example: CARVALHO, J.J. - Unifesp)
  • Presenter’s name (as will appear on certificate)
  • Summary - 500 characters
  • Objectives - 500 characters
  • Methods - 1000 characters
  • Results - 1000 characters
  • Discussion / Conclusion - 1000 characters

If you submitted a case report, please be aware of some differences. A case report should contain the following topics:

  • Title
  • Author’s names and institutions
  • Abstract / Background - 500 characters
  • Case presentation - 500 characters
  • Focus, diagnostic evaluation and therapeutic evaluation - 1000 characters
  • Follow-up and Results - 1000 characters
  • Discussion / Conclusion - 1000 characters

POSTER PRESENTATION

• We recommend the poster’s measures to be 90 cm (width) x 120 cm (height)

• The poster must be written and presented in English, otherwise it will not be considered.

• Title and authors should appear at the top of the poster.

• We suggest using a readable and visible font size at a distance of 2 meters.

• The time given for your presentation is limited to 7 minutes. An evaluation staff member will notify you when the remaining time is 1 minute. After the presentation, there will be a 3 minute discussion with the teacher responsible for evaluating your performance.

• Make sure your presentation contains: introduction, objectives, methods, results, conclusion, discussion, future perspectives, and references.

• Upon registration you will receive some important instructions on the location of your poster.

ORAL PRESENTATIONS

• You will have 10 minutes to present your research if you are selected for the Oral Presentation.

• You will be informed by an evaluation staff member when there is only one minute left. After the presentation there will be a 5 minute discussion led by the evaluating teachers.

• All presentations must be written and presented in English.

• Your presentation must include:

  • Title (including authors and affiliations)
  • Introduction (background purpose or hypothesis)
  • Objectives (your motivation for conducting this research)
  • Methods (a brief introduction about your methodology)
  • Results (a summary of your results)
  • Conclusion / Discussion (clear explanation of results and their implications)
  • Future perspectives (next steps of your project)
  • References

• Your presentation must be saved in PowerPoint format (remember to save in .ppt and .pptx) and a PDF format in case the PowerPoint slide show does not work.

• Please send us your presentation by e-mail to: braincoms.scientific@gmail.com and also deliver your presentation, in PowerPoint and PDF formats, on USB Flash Drive, at the time of registration, on the first day of the Congress (August 13th, Thursday morning).

Some tips:

  • Practice your presentation.
  • Do not exceed the stipulated time.
  • Be clear and objective, use your time wisely.
  • Be visually and orally participative.
  • Check grammar, orthography, and layout of each slide.
  • Make sure each slide is not overly filled with visual or handwriting information.
  • Tables and graphs should be clear and easy to understand.
  • Answer the questions in a calm and non-condescending manner.
  • Make sure your presentation communicates your fundamental message to your listeners.

Evaluation Criteria

1. Novelty / Originality / Scientific Work Innovation (0-10);

2. Appropriate methodology for the proposed objective (0-10);

3. Analysis of data and results (0-10);

4. Conclusions: Basis, coherence, discussion and new perspectives (0-10);

5. Relevance and usefulness of the presented theme (0-10);

6. Quality of writing and text organization (0-10);

Grade: Average = Total / 6

Maximum words: 4000(Typed: 0 | Remaining: 4000)
Author information